AIESEC Internship - Leonardo da Vinci

On this blog you will find all the juicy AIESEC - Leonardo da Vinci experiences of the great 20 young people enjoying live in a foreign country!!!

Thursday, August 03, 2006

Codruta - Prague, post no 1

Salutari din Praga,
O sa incep cu primirea noastra aici in Praga: am ajuns cam cu 30 min intarziere pe aeroportul din Praga, dar draga de Andi ne-a asteptat impreuna cu Moru si o alta ceed-erita, Katia, din Rusia. Tot in seara aia am cunoscut si oamenii din EB - sunt tare draguti si au avut grija sa ne dea dadaca(Andi) sau ei sa ne descurce cu formalitatile: luat abonament de metrou+suprafata, dus la politie pentru viza de flotant, chestii legate de apartament si de locul de munca. Chiar m-au ajutat cand am avut nevoie sa scanez niste acte si sa le trimit si nu numai. Chiar in seara in care am ajuns am participat la o intalnire ci ceilalti trainee si EB-ul si parintii EB-ului. A fost tare fainut ca ne-am prezentat si noi(eu si Corina) si am vorbit cu oamenii care s-au dovedit a fi tare prietenosi! - aaa majoritatea slovaci si nu cehi...
Apoi la lucru e fainut si chiar lejer nu se munceste pe rupte ca-n ONG_urile din Romania, unde nu ai timp sa respiri.ONG-ul la care lucrez, Ecumenical Akademie Praga e destul de mic - suntem trei oameni cu totii, dar primitori. Mi-au cumparat laptop sa am calc si oricand am nevoie ma ajuta. In primele zile my boss - Jiri Silny mi-a descris activiatatea lor, proiectele in derulare si cele viitoare. Mi-a pus la dsipozitie toate materialele si abia apoi au inceput sa curga taskurile: research, stabilit contacte cu alte ONG-uri si chiar cu institutii de aici. Am cunoscut-o si pe cealalta colega care se ocupa mai mult de fair trade - cealalta aripa a ONG_ului. In general sunt draguti si au grija sa mananc si sa nu muncesc prea mult. Si a fost fain ca am facut acteva tururi de onoare cu el sa-mi arate Praga 10 si pot spune ca am inceput s-o cunosc! Nu e chiar asa de mare si incurcata! Mi-a aratat piata, posta, banka, cateva biserici - el e fost preot.
Orasul l-am vazut printre stropi, desi este super! Ne-am facut un fel de grupulet romanesc cu care mai colindam orasul - pana acum centrul cu Charles Bridge si pietele de pe langa. Poze am facut si din ele o multime si partea faina e ca atunci cand iesim seara bem bere....m-am profilat pe bere si cred ca asap o s-o molipsesc si pe Cori! Praga ofera multe, printre care si dragutele magazine cu sales...de care nu ne-am putut lipsi in cateva randuri, dar si stardute pe care iti face mai mare placere sa colinzi si sa admiri peisajul! Metroul deja este floare la ureche si daca te straduiesti o sa auzi vorbind romaneste destul de des....;)
Cred ca ar trebui sa zic cate ceva si despre apartamentul nostru mare, spatios, luminos si cu balcon unde-ti este mai amre dragul sasavurezi micul dejun sau cina. Eu impart camera cu Cori - care este un sprijin de nadejde cand ai nevoie de el mai ales in momentele de melancolie! In celelalte camere locuiesc Lucia din Italia si Maritz din Olanda....is de treaba si ne mai pun la curent cu obiceiurile casei: sa te duci cu bautura pe care poftesti sa o bei la un party!
In rest toate sunt bune...si calduroase de asa canicula ce a fost aici.
Ne auzim la urmatorul interviu....Mo ai legatura in tara.
Pup,
Codruta

0 Comments:

Post a Comment

<< Home